Srbija je, uz pomoć reforme javne uprave koju vrši uz podršku Evropske unije dobila dve važne usluge – Obaveštenja o isteku dokumenata i eTuristu čiji je cilj da se građani na vreme obaveste kada im ističu dokumenta, odnosno da građani imaju pristup kvalitetnoj bazi podataka o ugostiteljima.

Usluga obaveštavanja građana o isteku dokumenata uvedena je 13. decembra prošle godine zahvaljujući saradnji MUP-a i kancelarije za IT i eUpravu i zahvaljujući njoj građani registrovani na portalu elektronske uprave dobijaće obaveštenja o isteku roka važenja lične karte, pasoša, vozačke dozvole i registracione nalepnice putem mejla, SMS ili Viber poruke.

 Načelnik Odeljenja za registraciju vozila i vozačke dozvole Uprave za upravne poslove MUP Dalibor Drobnjak rekao je da je usluga uvedena jer se često dešavalo da građani zovu, da krenu na neko putovanje, odmor i da tek onda kada dođu do graničnog prelaza vide da im je ili istekla lična karta ili pasoš ili registracija, zbog čega su bili u nezavidnoj situaciji da moraju da se vraćaju i da podnose nove zahteve za dobijanje dokumenata.

 Prema njegovim rečima, putem nove usluge građani će dobijati obaveštenja dva puta – za ličnu kartu, prvo obaveštenje se dostavlja 30 dana, a drugo 15 dana pre isteka važenja lične karte, za pasoš, prvo obaveštenje se dostavlja sedam meseci, a drugo obaveštenje 30 dana pre isteka važenja pasoša, dok se za vozačku dozvolu i registracionu nalepnicu prvo obaveštenje dostavlja 30 dana, a drugo 10 dana pre isteka važenja vozačke dozvole odnosno registracione nalepnice.

 “Usluga je trenutno dostupna građanima koji su registrovani na portalu eUprave, a za sve gađane koji nisu registrovani, uslov je da se prvo registruju na portalu eUprave i na taj način će im biti omogućeno da im obaveštenja o isteku važenja dokumenata budu dostavljena na i mejl adresu, SMS porukom ili putem Vajbera”, rekao je Drobnjak.

 On je dodao da je MUP sa 172 usluga na portalu elektronske uprave vodeće ministarstvo kada su u pitanju usluge na tom portalu, a da građanima znači da mogu na što jednostavniji i brži način, da dođu do dokumenata bez toga da odlaze po više puta u policijske uprave, policijske stanice gde čekaju redove i podnose zahteve.

 “Konkretno ova usluga znači građanima da budu na vreme obavešteni i o isteku roka da bi mogli blagovremeno da podnesu zahtev za izdavanje ličnih dokumenata odnosno da produže registraciju vozila i time ispuni svoju zakonsku obavezu, a da spreče i da dođu u nezavidnu, nezgodnu situaciju”, rekao je Drobnjak.

 

Izvor: RTV