Општински штаб за ванредне ситуације општине Бачка Паланка је, на седници одржаној 5. маја 2020. године разматрајући мере за спречавање настанка и ширења инфекције вирусом COVID -19, донео следећи
Закључак:
Дозвољава се обављање јавног приградског превоза путника у друмском саобраћају, почев од 8. маја 2020. године у складу са Одлуком о ублажавању мера забране обављања јавног превоза путника за време ванредног стања и инструкцијом за организовање јавног градског, приградског и локалног превоза у примени мере превенције, спречавање ширења и смањење ризика болести COVID-19.
Јавни приградски превоз путника у друмском саобраћају на територији општине Бачка Паланка организује се у складу са епидемиолошком ситуацијом и пружа се у првој фази почев од 08. маја 2020. године, запосленим лицима по приоритету.
Превоз студената и ђака, незапослених, туриста, ослалих лица, укључујући и пензионере млађе од 65 година и лица старијих од 65 година, организоваће се у складу са одговарајућим одлукама Владе Републике Србије и Kризног штаба за сузбијање заразне болести COVID-19, односно у складу са препорукама надлежних завода/института за јавно здравље.
Возачи јавног превоза морају обавезно носити личну заштитну опрему (маску и рукавице) док управљају возилом.
Остала службена лица која се налазе у возилу (редари, кондуктери и контролори морају обавезно носити личну заштитну опрему (маску, рукавице, по могућству и заштитне визире).
Возачка кабина мора бити подељена физичком баријером од путничког дела возила (пластична или друга погодна провидна преграда).
Услуге јавног превоза могу користити само лица која носе личну заштитну опрему – маску и рукавице, тј. неће бити дозвољен улаз путницима који на правилан начин не користе заштитну маску и рукавице.
Улазак путника у возило је могућ само на једним вратима (предњим или задњим), с тим што се возило мора видљиво обележити са спољашње и унутрашње стране на којим вратима је улаз, а на којима излаз путника из возила.
У унутрашњости возила мора бити јасно обележен правац кретања путника (од улаза ка излазу).
На улазним вратима возила мора стајати један запослени код превозника који ће водити рачуна да ли путници улазе правилно носећи личну заштитну опрему, давати упутства о понашању током вожње, вршити проверу валидације возних исправа, вршити друге радње како би се обезбедила сигурност путника и возача.
Седишта морају бити видљиво обележена са успостављеним размаком који омогућава одговарајућу физичку дистанцу између путника (на дуплим седиштима само један путник и сл. – физичка дистанца у складу са могућностима, односно расположивим капацитетима возила јавног градског и приградског превоза).
Места за стајање у возилу морају бити видљиво обележена на тај начин, да се поштује одговарајућа физичка дистанца, у складу са могућностима, односно расположивим капацитетима возила јавног градског и приградског превоза.
Возило се обавезно мора појачано дезинфиковати, пре првог поласка или након повратка у аутобус по завршетку рада, а по могућству возило треба дезинфиковати и у току радног времена. Посебну пажњу треба обратити на возачку кабину и рукохвате, валидаторе, и друге предмете који се често додирују.
Пре и после сваке појединачне вожње, возило се мора проветрити природном вентилацијом, отварањем свих прозора и врата на возилу. Уколико временске прилике дозвољавају, препоручује се да прозори буду отворени и у току вожње. Не користити централизовани начин климатизације. У случају да су прозори блокирани, превозник је дужан да их одблокира.
На стајалиштима морају бити видно истакнута правила понашања у возилу (улазак један по један, ношења личне заштитне опреме, физичка дистанца, начин уласка и изласка путника из возила и др.), као и обележена места за стајање путника на стајалишту ради формирања реда којим се обезбеђује физичка дистанца.
У складу са могућностима превозника, потребно је ангажовање што већег броја возила, а у циљу што редовнијег одвијања јавног превоза.