Uprava saobraćajne policije MUP-a Srbije, Agencija za bezbednost saobraćaja, JP „Putevi Srbije”, Auto-moto savez Srbije, Turistička organizacija Srbije i kompanija „EKO Srbija” održali su zajedničku konferenciju za medije povodom početka kampanje „Za zimu se spremi i na vreme opremi”.
Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević rekao je da je ova kampanja od izuzetne važnosti za bezbednost u saobraćaju i da je preventivnog karaktera, sa ciljem da se vozačima, domaćim i stranim, ukaže na značaj korišćenja zimske opreme na vozilima, kao i na osnove bezbedne vožnje u zimskom periodu, da bi se smanjio broj saobraćajnih nezgoda.
On je objasnio da je izrađen flajer sa preporukama za ponašanje u zimskom saobraćaju, koji će se deliti na svim graničnim prelazima stranim i domaćim državljanima, kao i na naplatnim stanicama.
Poseban akcenat biće stavljen na pešake, koji su najugroženija kategorija u zimskom periodu. Vozači moraju maksimalno da obrate pažnju na njih, ali i pešaci moraju da budu oprezni, rekao je Lakićević.
Prema njegovim rečima, u ovom mesecu poginulo je osam pešaka, što je za četiri više nego u istom periodu prethodne godine.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović istakao je da ta agencija, kao vodeća institucija po pitanju preventivnih i promotivnih aktivnosti, teži da sve kampanje doprinesu nacionalnoj strategiji o bezbednosti u saobraćaju – „na putu do nula stradalih” u saobraćajnim nesrećama.
Stamatović je najavio da će Agencija imati terenske aktivnosti, kao i da će obilaziti turističke centre, pri čemu je apelovao na sve građane koji nisu zamenili pneumatike da to što pre učine, budući da zimski pneumatici imaju značajno bolje karakteristike u zimskim uslovima vožnje.
U zimskim mesecima najmanje ljudi izgubi život u saobraćajnim nesrećama, pri čemu su januar i februar najbezbedniji, rekao je Stamatović, naglasivši da je prošle godine u januaru smrtno stradalo 35 lica, a u februaru 28.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja je naglasio da je, pored korišćenja zimskih pneumatika, potrebno koristiti i lance za vozila, obezbediti svetlosnu signalizaciju i redovno čistiti sneg i led sa vozila.
Direktor Sektora za komercijalne poslove AMSS Nebojša Mandić poručio je da AMSS svakodnevno obaveštava javnost o stanju na putevima i graničnim prelazima, a posebnim o prilazima zimskim turističkim centrima, i dodao da će AMSS učestvovati u kampanji „Za zimu se spremi i na vreme opremi”.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović naglasila je da turisti čine veliki procenat učesnika u saobraćaju i da je od izuzetne važnosti da im se skrene pažnja na značaj bezbednosti u saobraćaju.
Nebojša Čubrilo iz JP „Putevi Srbije” istakao je da se ovo preduzeće potrudilo da postavi svu potrebnu odgovarajuću signalizaciju na putevima, kao i da „Putevi Srbije” funkcionišu i rade na osnovu plana zimske službe, a da je akcenat na preventivnom delovanju, pre pojave poledice i leda na kolovozu.
Izvor: Vlada Republike Srbije
Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja