Агенција за безбедност саобраћаја подсетила је возаче на законску обавезу да возила морају да имају зимске гуме, од 1. новембра до 1. априла.
У саопштењу се напомиње да дубина газећег слоја, односно шаре на гумама мора бити минимум четири милиметра. Пнеуматике старије од пет година потребно је детаљно контролисати једном годишње, док се пнеуматици који имају ознаку “М+С” сматрају зимским пнеуматицима и могу се користити у наведеном периоду.
Разлика између летњих и зимских пнеуматика је значајна због њиховог састава, наводи се и додаје да су летње гуме отпорније на високим температурама, док су зимске од материјала који је отпорнији на ниским температурама.
На температури испод седам степени летње гуме губе своју најважнију карактеристику – добро пријањање и њихов зауставни пут приликом кочења је и до два пута дужи од уобичајеног трага који остављају зимски пнеуматици.
Разлика између летњих и зимских пнеуматика је и у дубини шаре, подсећа се у саопштењу и напомиње да су зимске гуме боље за употребу чак и када су коловози суви, ако су температуре ниже од седам степени, као и да је конструкција металног “костура” зимских гума тврђа и отпорнија на механичке ударе.
Колики је значај одговарајућих пнеуматика у безбедности саобраћаја говори и податак да око четири лица погине и 80 буде повређено сваког месеца услед клизавог коловоза због временских прилика, у зимском периоду године.
Према Закону о безбедности саобраћаја на путевима, возач је дужан да у саобраћају на путу поседује зимску опрему и користи на прописан начин, у супротном предвиђена је новчана казна.
Казна за оне који немају зимске пнеуматике, када на путевима има снега, леда и поледице, је од 10.000 до 20.000 динара за физичка лица, а 60.000. до 800.000 за правна лица.
У случају саобраћајне несреће проузроковане неисправним пнеуматицима, и возач и власник возила су дужни да исплате сву штету насталу у удесу, а врло често су то милионски износи. Ако се не плати, иде се на суд, потом на извршење, скидање од плате…
Извор: nsuzivo.rs