Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић саопштио је да настава за ученике основних и средњих школа на каналима РТС 3 и РТС планета почиње сутра, 17. марта , од 8 часова и трајаће до 18 часова сваког радног дана. Настава онлајн основних предмета за основце биће емитована на РТС канал 3, а за средњошколце на РТС “Планета”.
Свакодневно, почев од 8.00 часова, шест дана у недељи, биће емитовани посебно припремљени и адаптирани образовни садржаји, који су у складу са прописаним планом и програмом наставе и учења.
У питању су получасовне лекције које ће држати сваког дана, за ниже разреде држаће се предавања из српског, математике и света око нас, а за више разреде из српског, математике, историје, географије, биологије, хемије, физике. Средње школе од основних предмета имаће онлајн математику, српски, физику, хемију, биологију, историју и географију.
Часови ће бити емитовани према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања, бити доступан на сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја (www.rasporednastave.gov.rs ).
У допису које је Министарство просвете упутило школама у коме су упуства о настави, наводи се да су истовремено са емитовањем ТВ часова, наставници у обавези да у сарадњи са одељењским старешинама остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима.
Иако ће ђацима на ТВ предавати професори који нису њихови, у матичним школама просветни кадар ће бити задужен за све остале наставне садржаје који ће се одвијати путем разних платформи, мрежа и електронских средстава комуникације.
У допису Министарства просвете се каже да су за евиденцију образовно-васпитних активности на даљину одговорни наставници и директор школе. Ова евиденција ће бити у функцији верификовања реализоване наставе, чиме се стварају услови да редован завршетак наставне године. Евиденција наставе на даљину у школама које не користе електронски дневник треба да се заснива на белешкама и евиденцијама које на индивидуалном нивоу воде наставници, да би се, по нормализовању услова, потребни подаци могли накнадно унети у књиге евиденције образовно-васпитног рада. По нормализовању услова и по повратку у учионице, све квалитетне формативне оцене и увиди наставника могу бити значајно искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.