Inicijativa za održavanje sastanka na temu učeničkih zadruga na teritoriji AP Vojvodine potekla je od Grada Zrenjanina, dok je domaćin bio Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice.
„Potencijali koje nose učeničke zadruge su ogromni. Izuzetno je važno da se lokalne samouprave uključe u saradnju sa obrazovno-vaspitnim ustanovama i time motivišu druge škole da se uključe u zadrugarstvo“, rekla je zamenica gradonačelnika Zrenjanina Snežana Vučurević.
Tokom poslednjih desetak godina, preduzetništvo je postalo važna tema i u Republici Srbiji i višestruko je integrisano u strateški i zakonodavni okvir sektora poput ekonomije, obrazovanja i omladine.
„Brojne su prednosti i vrednosti učeničkog zadrugarstva. Ono razvija učeničke potencijale, osnažuje radne navike i preduzetničke kompetencije, jača samopouzdanje i svest svakog učenika i učenice o njihovim interesovanjima i mogućnostima i daljoj profesionalnoj orijentaciji u životu. Razvijanje preduzetničkog duha, pozitivan odnos učenika i učenica prema radu, povezivanje nastave sa svetom rada i profesionalna orijentacija bili su u fokusu današnjeg razgovora. Učeničko zadrugarstvo zaslužuje punu pažnju i apsolutnu podršku na svim nivoima“, izjavio je potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar Žolt Sakalaš.
Ministarstvo prosvete ulaže velike napore kada je u pitanju podrška učeničkih zadruga.
„Ministarstvo izdvaja značajna sredstva za osnivanje i funkcionisanje zadruga. Zadrugarstvo učenicima pruža mogućnosti i značaj za razvoj, dok u isto vreme čini dobro i za razvijanje obrazovnog sistema“, zaključila je dr Slavica Jašić, načelnica odeljenja za oblasti predškolskog i osnovnog obrazovanja i vaspitanja resornog ministarstva.
Sastanku su prisustvovali predstavnici resornog pokrajinskog sekretarijata, Ministarstva prosvete, Gradske uprave Zrenjanin, školskih uprava sa teritorije APV i dve osnovne i srednje škole, koji su predstavile rad svojih učeničkih zadruga i time razmenile iskustva i primere dobre prakse.