Nakon obavljenih završnih priprema u školi, četiri nastavnice i dve učiteljice iz  škole  “Vuk Karadžić” uputile su se u Pariz, tačnije u mesto Šantili u blizini Pariza, preko projekta Erazmus +, da bi prisustvovale petodnevnoj obuci programa “Teaching for the Nature, Teaching for the Future” koju sprovodi “L.E.A.R.N. Institute” iz Francuske. Obuka je trajala 11 – 15. 4. 2022. godine.

Tim  škole čine: Tatjana Bubanja, nastavnica hemije i koordinator projekta, Ninoslava Pilipović – Valter, nastavnica biologije, Marjana Gluvić, učiteljica, Gorana Radojević, učiteljica, Jasna Kapelan, nastavnica engleskog jezika i Slađana Mandić, nastavnica engleskog jezika.

Prvog radnog dana obuke predstavile su se putem kreativnih aktivnosti, a zatim susrele sa nizom teorijskih i praktičnih aspekata održivog obrazovanja i kroz radionice došle do zaključaka kako bi te aktivnosti mogle primeniti u svojoj školi.

Sledećeg dana su posetile centar za reciklažu koji se nalazi u samom centru Pariza. Upoznale su se sa svim segmentima i mogućnostima reciklaže, kao što je pravljenje komposta, prikupljanje kišnice i pravljenje meda.
U nastavku obuke došle su do brojnih dragocenih zaključaka vezanih za planiranje i realizovanje samog projekta. Naime, budući da je dokazano da učenici u današnje vreme imaju kratkotrajnu pažnju, bilo je potrebno osvrnuti se na pet koraka koji dovode do aktivnog slušanja i dati uspešne primere iz dosadašnje nastavne prakse.

Na sledećoj radionici podsetile su se najvažnijih aktivnosti za realizaciju projekta: prikupljanje podataka, saradnja, komunikacija, kreativnost i kritičko mišljenje. Kada je u pitanju razvoj kritičkog mišljenja u 21. veku, važno je istaći činjenicu da treba uvek da se teži ka tome da su učenici aktivni učesnici nastavnog procesa i da organizaciju časa treba usmeriti ka ovom cilju. Istaknut je i značaj motivacije za samo učenje.
Na završnom danu obuke sastavile su 27 pitanja i odgovora o celokupnoj obuci, od kojih su voditelj i organizatorka obuke, napravili kartice koje su im poklonili da ih koriste u svom radu sa učenicima.
Nakon povratka tima sa obuke usledile su brojne aktivnosti u školi: ugledni časovi, uređenje dvorišta, obeležavanje značajnih datuma, saradnja sa drugim školama, nastava u prirodi, izrada hotela za insekte, posete, predavanja, humanitarne akcije, upoznavanje lokalne zajednice sa projektom…

„Za svaki uspešan projekat u životu važni su ljudi koji učestvuju u njemu. Zahvaljujemo se svima na divnoj saradnji i odličnoj pripremi za realizaciju projekta. Ponosni smo što smo bili deo ovog projekta i stekli važna znanja i nezaboravna iskustva“, ističu članovi tima.