Ova školske godine počela je nešto drugačije u odnosu na sve prethodne. Deca i nastavnici imali su dve tematske nedelje sa idejom da dominiraju vaspitne aktivnosti. Ova novina dopala se prosvetnim radnicima a naročito najmlađim učenicima koji su imali vremena da se priviknu na školske obaveze, kaže za RTV, prof. dr Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete.
“Kad idete u školu, ne idete samo da naučite neke činjenice, nego da negujete kolektivni duh, da naučite nešto zajedno i to je ukratko trebalo da bude glavna poruka tematske nedelje”, kaže Đukić Dejanović.
Smatra da je ovo bio dobar početak školske godine koji, napominje, nije kreirao ministar prosvete već timovi stručnjaka pedagoga, psihologa…
“Najveći broj nastavnika i dece je prihvatio ove dve nedelje kao nešto što im je prijalo, u smislu da se ne ide odmah u ocenjivanje. U drugoj nedelji učenici su radili inicijalne testove, koji se ne ocenjuju, ali su pokazatelj svima u sistemu obrazovanja u kom smeru treba usmeravati učenike, odnosno, šta je ono na čemu bi trebalo više raditi ubuduće”, kaže ministarka prosvete, prof. dr Slavica Đukić Dejanović.
Govoreći o prisustvu školskih policajaca i njihovoj ulozi u školskom dvorištu ministarka kaže da je njihova uloga u odnosu sa decom nižih razreda prvenstveno edukativnog karaktera.
“Kako ćemo se ponašati u slučaju nekih opasnosti, kako prepoznati opasnost, ukazati da se nešto događa i šta kada dođe do katastrofične situacije i slično, neke su od teme koje bi školski policajci trebalo da približe najmlađim učenicima. Kroz određene radionice, pre, posle i tokom nastave, policajci će biti potpuno spremni da decu usmere i prenesu im neophodno znanje za reagovanje u tim konkretnim situacijama”, kaže ministarka prosvete.
Pre tragičnog događaja u “Ribnikaru”, procenom Ministarstva da je manji broj pedagoga i psihologa u školama bio razlog “ne baš idealne atmosfere u školama” posao je dobilo 98 pedagoga i psiholaga u školama širom Srbije. Procena Ministarstva je da u školama u Srbiji nedostaje još 260 pedagoga i psihologa.
Ubuduće ne bi trebalo da postoji ni jedna škola koja nema barem jednog od ovih stručnjaka.
“Ni deca ni roditelji ne bi trebalo da strahuju od razgovora sa psihologom ili pedagogom, ukoliko za tim ima potrebe, niti bi to trebalo da bude ružno obeležavanje za dete već uobičajena procedura. Koliko god da je škola mala ovi stručnjaci neće moći da dopru da svakog đaka ali su oni važan deo tima koji može da doprinese boljoj komunikaciji u sistemu obrazovanja”, zaključila je ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović.
“Ja nisam za to da nametnemo nešto kao normu koja mora da se sprovede ali mi se jako dopada što je negde svest o tome sazrela. I neke škole predlažu nastavnicima, roditelji i deca predlažu nastavnicima uniforme ili dres kod koji ne mora biti uniforma ali šta je to što ne treba nositi u školi, kako sa mobilnim telefonima, da li izaći za vreme velikog odmora, mislim kad su u pitanju deca mlađeg uzrasta da tu moramo biti jako, jako oprezni”, ocenila je ministarka i dodala: “Školski policajac treba da bude u stvari jedan autoritativni drugar deci, a korektan član tima i značajan koliko i psiholog i pedagog i razredni starešina i drugar iz klupe sve su to članovi tima za svako dete. 10.22 (rez) 10.33 Policajci sa decom rade u edukativne svrhe, šta to znači, dakle kako ćemo se mi ponašati za slučaj neke opasnosti, od saobraćajnog traumatizma, do elementarnih i raznih nepogoda i vanrednih situacija”.
Kako je navela, preventivno delovanje i stalni dijalog sa decom biće fokus i stručnih službi.
Ministarka se osvrnula i na jučerašnji štrajk prosvetnih radnika i poručila da trend povećanja zarada nastavnika i profesora treba da se nastavi i u narednoj godini. “Nije istina da u prosvetu ide ko mora, već onaj ko to voli i želi”, istakla je ministarka.
Ona je apelovala na roditelje da ne degradiraju nastavnike pred decom i da se uvek pre ružnih komentara na račun prosvetnih radnika zapitaju “da li su baš potpuno u pravu”.
Izvor: RTV