Vladimir Boršoš, učenik I1 odeljenja TŠ “9. maj”, smer tehničar informacionih tehnologija, boravio je u Istraživačkoj stanici „Petnica“ u periodu od 14.3.2025. do 20.3.2025. Prvi put je bio polaznik pomenute IS prošle školske godine, kada je pohađao VIII razred osnovne škole. Tada je pratio objedinjeni program iz više naučnih disciplina.

Ove godine je oblast Vladimirovog interesovanja bilo ono što ga najviše zanima, a to je računarstvo. Poznato je da programi Istraživačke stanice „Petnica“pokrivaju širok dijapazon oblasti u domenu prirodnih, tehničkih, društvenih i medicinskih nauka, kao i oblast industrijskog dizajna i niz višedisciplinarnih i interdisciplinarnih oblasti. Prioritetni cilj u svim obrazovnim aktivnostima u Petnici nije proširivanje faktografskog znanja, već unapređivanje racionalnog i logičkog mišljenja, sposobnosti uočavanja i rešavanja problema, planiranja, zaključivanja i pronalaženja kvalitetnih izvora informacija. U skladu sa navedenim, Vladimir se opredelio za računarstvo u okviru kojeg su se upoznavali sa teorijom algoritama kao i projektovanjem informacionih sistema.

Jedna od svakodnevnih aktivnosti su bila i predavanja među kojima ističe kao posebno zanimljivo o raznim vrstama algoritama, u okviru kojeg su saznali da se neki od njih koriste samo u kockarnicama.Takođe je izdvojio i predavanje o arhitekturi mikroprocesora gde su se upoznali i sa procesom pravljenja mikroprocesora i integrisanih kola, s obzirom da je to nešto što danas ulazi u sve sfere života. Predavači su ih informisali o tome šta sve mogu da rade učenici koji završe IT smer.

Bilo je oko 100 polaznika, uzrasta od prvog do četvrtog razreda srednje škole, grupe za računarstvo, lingvistiku i biologiju. Vladimir ističe da je u odnosu na boravak prošle godine, sada bilo mnogo teže ispratiti sve aktivnosti, ali i trostruko zanimljivije. Naglašava da se prijavio za ovakav vid učenja, jer ga izuzetno zanimaju vannastavne aktivnosti kao i to, što u IS ima priliku da uči nešto što nije zastupljeno u obaveznim školskim programima ili što se u redovnoj školi ne stiže obraditi na takav način. Nosi pregršt lepih utisaka između ostalog i zbog sklopljenih novih prijateljstava kao i zbog nekih osveženih.

Vladimir je prvi računar dobio kada je imao šest godina. Od najranijeg detinjstva ga je zanimalo servisiranje, rasklapanje i popravljanje računara, jer je to imao prilike da vidi kod ujaka Vladimira Zolnjana. U osnovnoj školi su takmičenja za njega bila poseban izazov. Takmičio se iz tehnike i tehnologije, hemije, fizike, likovnog i iz engleskog jezika. Iz tehnike i tehnologije je stigao do republičkog nivoa takmičenja. Hobi mu je slikanje, crtanje i fotografija.

Kao učenik prvog razreda naše škole, Vladimir je na raznim predmetima pokazao radoznao, istraživački duh i sklonost ka kritičkom razmišljanju. Vidljivo je da sa lakoćom usvaja nova znanja, naučeno primenjuje, analizira i povezuje nastavne sadržaje. Stiče se utisak da je u pitanju učenik koji je žedan nauke i novih saznanja. Želimo mu mnogo uspeha u narednim godinama! Sa nestrpljenjem očekuje sledeći poziv za Itraživačku stanicu „Petnica“.